Antara Tips-tips untuk kurus secara Sihat

Assalamualaikum.. Alhamdulillah Allah bagi peluang untuk bernafas,untuk hidup kat dunia untuk berbuat baik seterusnya untuk mencapai matlamat mencari Redha Allah untuk memasuki syurgaNya..

Ya Allah.. masukkanlah kami ke syurgaMu tanpa hisab
Jika kami dihisab percepatkanlah/ permudahkanlah amalan penghisaban kami disana
Ameen.. :( :( :(

Ya entry kali ini saya mahu berkongsi tips-tips untuk kurus secara sihat. Entry lepas saya dah cerita sebab saya kena/wajib kurus.Boleh baca yaa..Apa yang saya buat untuk saya kurus ialah

1) Saya antidot dulu vaksin dalam badan saya. Bila vaksin dah di antidot maka berlakulah pengeluaran asid yang sangat banyak iaitu keputihan yang sangat banyak non stop.Bila keputihan keluar non stop saya tak boleh nak control dan berlaku jangkitan bacteria iaitu fungi.Saya perlu tukar seluar kerap.Rasa tak larat nak tukar sebab memang tengah sibuk bekerja.Bila pergi klinik dr hanya bagi ubat gatal2/ masukkan ubat untuk bunuh bacteria dalam badan saya namun tidak berjaya sebab dalam masa yang sama saya mengambil homeopathy.Bila saya ambil ubat2 klinik saya jadi makin teruk keputihan dan gatal2 saya. Dr homeopathy saya bagitahu bahawa saya sedang mengalami healing crisis akibat asidic yang sangat banyak dalam badan saya.Hampir 3 bulan saya mengalami healing crisis dr tersebut suruh saya positive. Pesan beliau saya perlu detox hari-hari iaitu perlu buang air besar hari2.

2) Kemudian bila saya mengalami healing crisis yang sangat teruk kulit saya seperti kena bakar/ kehitaman saya jaga air,makan.


Image result for jangkitan fungus pada kulit

Ihsan dari google..Lebih kurang beginilah kulit saya dahulu terkena jangkitan fungi.Tetapi saya punya kulit warna kehitaman seperti terbakar dan kering.Saya hanya ambil ubat2 homeopathy sahaja. Tapi makin teruk kerana ubat-ubat homeopathy fungsinya ialah untuk mengeluarkan penyakit dan ubat2 biasa yang banyak mengandungi steroid itu fungsinya menyimpan penyakit.Saya boleh bertahan sebab saya dapat support moral. Padahal sangat sakit dan saya tak tidur malam.Hampir subuh baru saya dapat tidur. Menangis itu tak payah cakap.Setiap malam menangis..Terima kasih Allah kerana masih sayang saya dan bagi pinjam sekejap manusia yang bernama Dr Tina kerana sangat care dengan kesihatan saya.. (Move on dari kenangan lepas)

3) Bila dah kena penyakit kulit ini saya kena jaga pemakanan saya. Antara makanan yang saya tak boleh ambil ialah makanan manis2,ayam,seafood,junkfood dan makanan yang tak sihat yang lain. Selain itu jangan ambil makanan yang pedas kerana boleh memberi kesan pada usus dan makanan pedas juga menyebabkan kegemukan/ berlaku kebocoran pada usus.Kesannya kita kerap sendawa,buang angin dan bila kerap ambil makanan yang pedas akan menyebabkan berlakunya kanser usus. Nauzubillah.

Saya konsisten dengan minum air arkaline untuk cantikkan darah saya,makan psylium/ fibre untuk memastikan saya buang air besar hari-hari dan kadangkala perlu jogging untuk turun dengan cepat. Air arkaline mineral water yang mempunyai 7.5ph and above/ boleh minum air gau juga.

Image result for usus tak sihat

Seramkan tengok usus yang tidak sihat? Sebenarnya perut merupakan punca penyakit dan penyakit ini disebabkan apa yang kita makan.Bila usus tak sihat/ tak cantik penyakit akan datang.Bila tak detox hari2 akan menyebabkan berat badan yang berlebihan.Dulu saya juga tidak detox hari-hari dan menyebabkan badan saya naik dengan mendadak. Bila sudah detox alhamdulillah saya makin sihat bertenaga dan makin cergas..So cara nak cuci usus/ detox makan psylium/ fibre dan minum air arkaline 7.5 above dan jaga makan.I.Allah kalian akan sihat dan kurus..Bila dah makan fibre/psylium perlu banyak minum air untuk proses detox..

Baik saya share gambar saya dahulu dan terkini..


Image may contain: 2 people, people smiling

Image may contain: 2 people

Image may contain: 1 person

Image may contain: 2 people, people standing

Gambar-gambar diatas berat saya dalam 75-78kg sebelum saya amalkan homeopthy..

Image may contain: 1 person, smiling, standing
berat 63kg Ramadhan lepas.


Image may contain: 1 person, smiling, standing and outdoor
Berat 72 kg

Image may contain: 1 person, smiling, standing and outdoor
64-65 kg..

Paling penting kena positive dan jangan negative ok?

Bila ambil ubat-ubat natural tandanya ubat dah sampai dan positive.Ubat-ubat natural fungsinya untuk membuang segala asid dalam badan.Konsisten sahaja makan.I.Allah akan sihat dengan izinNya..

Yang berhajat untuk membeli fibre/ psylium boleh contact/pm saya ya.. 0142397515..


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

DEFINISI USRAH